Asukkaalle | Assi Group

ASUKASINFO

Asukkaalle

Tervetuloa asukkaaksemme, toivottavasti viihdyt hyvin ja pitkään! Asioiden sujumiseksi olemme koonneet tähän tietoa eri arjen tilanteisiin ja yhteystarpeisiin.

Huoneiston kunto tarkastetaan aina uuden vuokralaisen muuttaessa sisään ja kaikki kunnostusta vaativat asiat laitetaan kuntoon. Jos sinulla on omia toiveita tai haluat tehdä omaa kunnostusta, voimme sopia niistä joustavasti.

Muuttoilmoitus netissä

Käytä helppoa www.muuttoilmoitus.fi -palvelua ja anna tietosi taloyhtiön isännöitsijälle (yhteystiedot porraskäytävissä), niin posti löytää perille.

Sähkösopimus

Ota sähkösopimus omiin nimiisi haluamaltasi energian myyjältä sähköisesti mm. www.sahkovertailu.fi tai suoraan kaupungin energiayhtiöltä.

Päivää!

Uudet naapurit kannattaa tervehtiä ja kertoa heillle esim. muutosta aiheutuvista häiriöistä. Voit omalta osaltasi lisätä kaikkien viihtyvyyttä ottamalla huomioon muut asukkaat ja huolehtimalla talon säilymisestä kunnossa ja siistinä.

Tutustu ilmoitustauluun

Taloyhtiön rappukäytävän ilmoitustalulusta löytyvät isännöitijän ja huoltoyhtiön yhteystiedot sekä talon tulevat tapahtumat, kuten remontit. Ilmoitustaulusta löydät tiedot myös ovenavauksen suorittajasta ja hinnasta.

Ympäristö ja energiansäästö

Asukkaana voit huolehtia ympäristöstä lajittelemalla jätteet eri jakeisiin, kierrättämällä ja pitämällä roskakatoksen siistinä. Energiatehokkuus paranee kiinnittämällä huomiota veden ja sähkön kulutukseen sekä huoneiston lämpötilaan. Jos kodissasi tuntuu olevan liian lämmin, ota yhteyttä isännöitsijään ja huoltomieheen – älä tuuleta lämpöä harakoille.

TV ja Internet

Taloyhtiön tv-järjestelmät ja internet-yhteyksien valmiudet kannattaa tarkistaa isännöitsijältä ennen sopimusten tekemistä.


Huolto

Huoneiston ilmanvaihtoon, vesikalusteisiin, saunaan, pesutupaan, porraskäytäviin, autopaikkaan ja piha-alueeseen liittyvissä asioissa ota yhteyttä isännöitsijään, mutta autamme mielellämme myös asioiden selvittämisessä. Valaistuksen ja keittiön varustelun kuten jääkaapin, pakastimen tai hellan vikatilanteessa ota yhteyttä meihin, niin järjestämme korjauskäynnin nopeasti. Lamppujen vaihto kuuluu vuokralaisen tehtäviin.

Mikäli havaitset asunnossasi mitään merkkejä vesivahingosta, kosteusvauriosta tai muusta vastaavasta korjausta vaativasta ongelmasta, ilmoita välittömästi havainnostasi suoraan meille.

Muutokset asumisessa

Vuokranmaksuun liittyvissä asioissa tai asumistilanteen muutoksissa voit ottaa meihin aina yhteyttä, niin suunnitellaan ratkaisu ja sovitaan jatko yhdessä. Aikainen yhteydenotto on aina parempi kuin sen lykkääminen!

Otathan huomioon, että irtisanomisaika vuokra-asunnoissa on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika lasketaan alkavaksi sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jolloin irtisanominen vastaanotetaan.

Kotivakuutuksen hankinta

Voit ottaa kotivakuutuksen valitsemastasi vakuutusyhtiöstä. Lähetä kopio vakuutuspäätöksestä tai todistuksesta meille postitse tai sähköpostitse. Edellytämme, että vuokralaisella on voimassa oleva kotivakuutus vuokrasuhteen keston ajan. Kotivakuutus turvaa omaisuutesi lisäksi sinua itseäsi taloudellisesti, jos taloyhtiölle on aiheutunut vahinkoa jonkin virheesi seurauksena.

 

KYSY LISÄÄ KODEISTAMME

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.